Aankomst in Phalaborwa - Reisverslag uit Gägelow, Duitsland van Janny Kloosterziel - WaarBenJij.nu Aankomst in Phalaborwa - Reisverslag uit Gägelow, Duitsland van Janny Kloosterziel - WaarBenJij.nu

Aankomst in Phalaborwa

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

28 Januari 2018 | Duitsland, Gägelow

Gisteren ben ik aangekomen in Phalaborwa. Myrna, coördinator, stond mij op het vliegveld op te wachten.
De vliegreis naar Johannesburg ging prima. Het was een rustige vlucht. Van Johannesburg naar Phalaborwa was andere koek. Het was een propellervliegtuigje en in totaal konden er 30 mensen mee dan was het vliegtuig vol inclusief stewardess. Stijgen en landen was wel spannend. Het kistje ging nogal heen en weer. Maar zoals je merkt ben ik veilig met de voeten op de grond gekomen.
Zaterdagmorgen was ik al op tijd weer op het vliegveld om in te checken naar Phalaborwa. Jullie weten, hoop ik, dat in Zuid-Afrika het verkeer links rijdt. Bij de roltrap nemen wij de rechter roltrap, maar hier neem je de linker. Voelt apart. Op de aankomst en vertrekborden op het vliegveld zie ik na 35 jaar de naam Nelspruit. (Geboortestad van Karin). Gaf mij een vertrouwd gevoel. Ook vertrok er een vliegtuig naar Maputo(Mozambique). Het was voor mij als een beetje thuis komen.
Hier in het huis, waar ik een eigen kamer heb, wonen naast Myrna ook nog Anne en Chyntia. Twee stagiaires van het MBO voor sport en spel. Leuke meiden.
Koffer uitgepakt en daarna naar de supermarkt voor wat boodschappen. Toen merkte ik wel hoe warm het hier is. Wat afkoeling gezocht in het zwembadje. Jullie merken wel het is "hard" werken hier. Na een roseetje lekker geslapen met de airco aan. Vanmorgen al voor de wekker wakker, ontbeten, gedoucht en het nieuws gelezen.
Vandaag gaan we geen bijzondere dingen doen. Op naar morgen naar de scholen. Ik ben erg nieuwsgierig hoe dat zal zijn.

  • 28 Januari 2018 - 09:58

    Marry Elgersma:

    Fijn te horen dat je goed bent aangekomen!
    Tja en die warmte daar moet je maar aan wennen

  • 28 Januari 2018 - 10:05

    Marry Elgersma:

    mijn antwoord was langer dan ik terug kan lezen. ik hoop dat jij het wel ziet!
    lieve groet
    Marry

  • 28 Januari 2018 - 17:03

    Inge Veenstra:

    Leuk om wat van je te lezen
    Ik heb aan je gedacht.Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen.Het avontuur is begonnen.Ik ben benieuwd naar je eerste dag op de school.
    Groeten van Inge

  • 28 Januari 2018 - 18:58

    Dick En Erna Zuidema:

    Bijzonder dat we op deze manier jouw reis kunnen volgen. We zijn heel benieuwd naar je belevenissen Janny!

  • 28 Januari 2018 - 19:40

    Karin:

    Te gek, mam, dat het zo goed voelt om er te zijn! Dikke kus van ons allemaal

  • 29 Januari 2018 - 11:35

    Wim Heij:

    Hoi Janny,

    Fijn dat het begonnen is en dat de eerste indrukken goed zijn. Geniet van alles wat op jouw pad komt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janny

Vanaf 26 januari ga ik acht weken vrijwilligerswerk doen op scholen in de townships van Phalaborwa in Zuid-Afrika. Ik heb er veel zin in en hoop, dat ik iets kan betekenen voor de kinderen aldaar. Wat het allemaal precies inhoudt zal ik daar gaan ervaren.

Actief sinds 13 Jan. 2018
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 7603

Voorgaande reizen:

26 Januari 2018 - 23 Maart 2018

Zuid-Afrika

Landen bezocht: