Weekend weg - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Janny Kloosterziel - WaarBenJij.nu Weekend weg - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Janny Kloosterziel - WaarBenJij.nu

Weekend weg

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

12 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Vrijdagmiddag zijn wij vertrokken voor een weekend weg. We wilden een stuk van de Panoramaroute gaan doen. Watervallen, vergezichten en speciaal gevormde bergen bekijken. We gingen met z'n vieren, want Myrna, de coördinator, had een andere afspraak voor dit weekend.
De eerste nacht hadden we geboekt bij Bama Lodge. We hadden geen navigatie en geen kaart. Alleen een paar wegnummers. Toen we er in de buurt waren, hebben we maar eens gevraagd waar we heen moesten. Gelukkig kende de man Bama Lodge. Een gravelweg ( vol kuilen en gaten) in en maar doorrijden. Was ongeveer 12 km. Gelukkig was het nog niet donker. Om 18.00 uur kwamen we aan, echt in de middle of no where. Op het terrein stonden 6 rondavels.(zie foto's) Alles wat bij de kringloop te koop is stond erin. We werden welkom geheten door een oudere vrouw, die veel te vertellen had. De eerste vraag was of we ook wilden eten. Oké dan ging zij koken. Anderhalf uur later zaten we bij haar aan tafel. Het was werkelijk een hele belevenis daar. s' Morgens hadden we ook ontbijt bij haar. Na het ontbijt 12 km terug over de hobbel de bobbel weg. Op naar het zuiden. Watervallen bekeken, vergezicht tussen de bergen met de mooie naam Gods Window. Aan het eind van de middag hebben de andere drie gezwommen in een pool van een waterval. Op naar de volgende slaapplaats. Deze hadden we, na een uur verkeerd gereden te hebben, gevonden. s'Nachts en 's morgens kwam het met bakken uit de hemel, maar wij gingen naar het noorden en daar zou het droog zijn. We wilden de Blyde River Canyon in. Het was werkelijk de moeite waard. Prachtig! Al rijdend gingen we door een pas van de Drakensberg. De Drakensberg is een heel lang gerekte bergketen. Tegen half vier waren we weer thuis. Moe en voldaan. Het was een prachtig weekend.

• 12 Februari 2018 - 19:54

Inge Veenstra:

Hoi Janny
    Leuk om weer te lezen hoe het met je gaat.
    Wat een andere wereld.Boeiend.
    Geniet ervan .
    Groeten van Inge

• 15 Februari 2018 - 09:42

Irma De Leeuw:

Hoi Janny,

Al je verslagen gelezen.
    Leuk dat we zo een klein stukje van je reis mee kunnen beleven.
    Een heel bijzondere ervaring.

Irma

Janny

Vanaf 26 januari ga ik acht weken vrijwilligerswerk doen op scholen in de townships van Phalaborwa in Zuid-Afrika. Ik heb er veel zin in en hoop, dat ik iets kan betekenen voor de kinderen aldaar. Wat het allemaal precies inhoudt zal ik daar gaan ervaren.

Actief sinds 13 Jan. 2018