Derde week in Phalaborwa - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Janny Kloosterziel - WaarBenJij.nu Derde week in Phalaborwa - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Janny Kloosterziel - WaarBenJij.nu

Derde week in Phalaborwa

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

20 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

De weken gaan steeds meer op elkaar lijken, dus er valt niet zoveel te vertellen. Afgelopen weekend waren we gewoon thuis en zaterdag ben ik op verkenning gegaan hier in Phalaborwa. Het is geen interessant stadje. Van oorsprong is het een mijnwerkers stad en het ligt aan het Krugerpark. Het is de enige plaats in Zuid-Afrika dat aan het Krugerpark grenst.
Ik heb zaterdag met mijzelf gewinkeld. Je hebt hier een paar winkelcentrums, dus ik ben winkel in, winkel uit gegaan. Twee korte broeken gekocht en heb ik een soort Kruidvat ontdekt
Zondag hadden we een Zuid-Afrikaanse braai. Dinsdags en vrijdags zijn we op een special need school in Phalaborwa. Een van de leerkrachten is Natasja. Zij en haar man houden het huis ook een beetje in de gaten als hier niemand uit Nederland woont. Natasja en haar man wilden met ons gaan braaien. De bbq wordt eerst aangestoken met speciaal hout. Als dat opgebrand is gaat er houtskool op en pas als het houtskool wit is, kan het vlees erop. Je bent zo een paar uur verder. Geen stokbrood of salades vooraf. Alleen een paar chippies. De 'kok' regelt dat al het vlees tegelijk klaar is en dan ga je gezamenlijk eten. Tegen die tijd heb je best veel trek. Het was heel gezellig 's middags en 's avonds.
Gisteren weer naar de basisschool geweest, maar de lkr had het te druk. De kinderen konden niet uit de klas. Ik heb de hele dag niets gedaan. Ja, het is Afrika.
Ik ga weer proberen een paar foto's erbij te doen van het huis, zwembad en waar ik slaap.
Ik moet nog even wat vertellen. Als je aankomt rijden bij een kruispunt of driesprong, ga je altijd stoppen. De auto die het eerst stopt mag ook het eerst wegrijden. Het werkt prima. Het is zo'n ongeschreven verkeersregel waar iedereen zich aan houdt. Nu is het verkeer hier niet zo intensief als in Nederland. Je kunt de verkeersdrukte hier vergelijken met de jaren 50 in Nederland.
Ik heb al mijn belevenissen verteld en jullie horen weer van mij.

  • 20 Februari 2018 - 20:57

    Diane:

    Toch altijd weer leuk om wat van je te lezen hoor!
    Dus echt wel blijven doen.
    Een keer een relax dagje tussen door is ook wel lekker.
    Voor je het weet zitten je 8 weken er alweer op.
    Geniet nog lekker!

  • 04 Maart 2018 - 17:26

    ConnyK:

    Hoi Janny,

    ik liep nog een week achter, of voor, net hoe je het bekijkt.
    Ja, die voorrangsregel is fantastisch. Moeten ze hier ook invoeren.
    Het gaat je goed, zo te lezen. Fijn hoor.

    Groet Conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janny

Vanaf 26 januari ga ik acht weken vrijwilligerswerk doen op scholen in de townships van Phalaborwa in Zuid-Afrika. Ik heb er veel zin in en hoop, dat ik iets kan betekenen voor de kinderen aldaar. Wat het allemaal precies inhoudt zal ik daar gaan ervaren.

Actief sinds 13 Jan. 2018
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 7588

Voorgaande reizen:

26 Januari 2018 - 23 Maart 2018

Zuid-Afrika

Landen bezocht: