Tweede week reis - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Janny Kloosterziel - WaarBenJij.nu Tweede week reis - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Janny Kloosterziel - WaarBenJij.nu

Tweede week reis

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

02 April 2018 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Eindelijk heb ik weer eens goed internet.
27 maart: vanmorgen zouden we een schooltje bezoeken, maar vanwege de vele regen, die gevallen was, konden we daar niet naar toe. Dus hadden we een vrije morgen. Om 12.00 uur gingen we een gamedrive doen in een wildpark van 5 uur. Veel wilde dieren gezien, maar nog steeds geen leeuwen. Wel een prachtige natuur. Veel mooier als het Krugerpark. We sliepen hier in grashutjes. Een belevenis.
28 maart: De volgende dag gingen we weer een gamedrive doen in het park waar de grashutjes stonden. Van 6.00 uur tot 9.00 uur. Ja eindelijk hebben we toen leeuwen, luipaard en cheeta's gezien. Adembenemend. Ook weer zo'n mooi wildpark. 'S Middags met de bus naar een meer. Een boottocht en daar hebben we vele nijlpaarden gezien.
29 maart: De hele dag in de bus met enkele uitstapjes. Een waterval, Nelson Mandelamuseum. Dit museum is gebouwd op de plek waar hij in 1962 is gearresteerd. De exacte plek van zijn arrestatie is nu een monument geplaatst. Voor het museum hadden we weinig tijd en dat vond ik persoonlijk jammer.
30 maart: We zaten in lodges op de grens van Zuid Afrika met Lisotho. Tussen deze twee landen ligt de Sanipas. Eigenlijk ligt de pas in niemandsland. Dit was adembenemend. We gingen in een jeep en de weg was grotendeels niet gravel maar keien en sleuven. De laatste kilometers in steile haarspeldbochten naar boven. Geen vangrail wel afgrond. Ik vond het niet altijd even leuk. Uiteindelijk op top aangekomen (3000 m) en hartstikke koud. Daar een paar hutjes bezocht van de mensen die daar leven. Ik vond het een beetje 'aapjes' kijken. Toen moesten we weer twee en een half uur terug over 40 km. Weer de haarspeldbochten en steile afdalingen over keien en sleuven. Die dag was ik al ziek, dus optimaal heb ik er niet van genoten.
31 maart: Dit was een lange busdag. Ik was zieker geworden en heb een bank voor mij alleen opgezocht in de bus en heb de hele dag geslapen. De reisleidster had medicijnen voor mij geregeld.
1april: 's Morgens niet meegegaan met een drie uur durende wandeling en lekker bij de Lodge gebleven vanwege mijn ziek zijn. Wel lekker met Henk naar het strand geweest, want inmiddels waren we bij de kust aangekomen. Hele ruwe zee. Je mag er niet zwemmen. Levensgevaarlijk van wege de stroming. 'S Middags naar een dorpje geweest naar een echte medicijn vrouw. Het was een beetje show, maar wel echt leuk. Kinderen die dansjes deden en er veel plezier in hadden. En een trotse moeder die toekeek hoe haar kinderen het deden.
2 april: Het was vandaag een hele, hele lange busreis. Van 7.30 tot 17.30 uur in de bus. Nu zitten we in een luxe appartement met WiFi. Vandaar dat ik nu de blog bijwerk. Morgen hoeven we pas om 8.30 in de bus te zitten. Het is bijna uitslapen voor ons. Elke avond liggen we om 21.00 in bed. Het is een prachtige reis tot nu toe. Heel afwisselend, maar ontzettend intensief.
Lieve allemaal, ik stop er mee, want het is al 21.30 uur en moeten we alweer naar bed. Ik zal proberen om nog een paar foto's erbij doen maar weet niet of het lukt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janny

Vanaf 26 januari ga ik acht weken vrijwilligerswerk doen op scholen in de townships van Phalaborwa in Zuid-Afrika. Ik heb er veel zin in en hoop, dat ik iets kan betekenen voor de kinderen aldaar. Wat het allemaal precies inhoudt zal ik daar gaan ervaren.

Actief sinds 13 Jan. 2018
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 7608

Voorgaande reizen:

26 Januari 2018 - 23 Maart 2018

Zuid-Afrika

Landen bezocht: