de laatste week in Phalaborwa - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Janny Kloosterziel - WaarBenJij.nu de laatste week in Phalaborwa - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Janny Kloosterziel - WaarBenJij.nu

de laatste week in Phalaborwa

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

20 Maart 2018 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Het is nu dinsdag 20 maart en de koffer is bijna gepakt. Vanmiddag om 5 uur vlieg ik met het hele kleine vliegtuigje naar Johannesburg. Vanavond om 10 uur landt Henk in Johannesburg.
Vorige week heb ik niet zoveel beleefd. Het was een gewone week. Afgelopen zaterdag is Simon vertrokken en zondag is Thijs er weer bijgekomen. Hij blijft niet zo lang, maar 4 weken. Hij zal de lessen op de basisschool van mij overnemen.
Gisteren heb ik afscheid genomen van de kinderen en leerkrachten van Frangipani. Dit is de special need school, waar ik elke morgen ben. Er werden wel wat tranen gelaten. Ook door de kinderen, dus dan valt er bij jezelf ook een traantje. ' s Middags afscheid genomen van Prince en Pinky, de leerkrachten van het Learning Support Centre, van de basisschool. Zij hadden veel van mij geleerd.
Oh ja, vorige week donderdagmiddag had ik nog best een spannende middag. Samen met Simon moest ik een studiemiddag verzorgen. Simon is een Canadees, dus die spreekt vloeiend Engels. Voor mij was het een uitdaging. Je ontdekt dan dat je in 8 weken tijd redelijk veel Engels leert. Maar spannend vond ik het wel. Op mijn leeftijd moet je ook weleens een uitdaging aan gaan. Het weer werkte niet erg mee. Het was die middag 40 graden. Het enige wat je doet is heel veel zweten en liters water drinken. Zo warm als toen had ik hier nog niet meegemaakt. Vandaag zit ik in mijn badpak en ga zo laat mogelijk douchen. Zweten doe je hier altijd. Ik wil zo min mogelijk kleren zweterig hebben.
Gisteravond zijn we met z'n allen uiteten geweest ter ere van mijn afscheid. Thuis hebben we het feestje doorgezet met veel wijn en bier. Ik lag om 1 uur in bed, maar de rest ging nog een poosje door. Ik kon vanmorgen uitslapen, maar de rest niet. Ik was toch gewoon om 7 uur wakker en uitgeslapen.
Ik ga deze blog wel vervolgen tijdens onze reis. Dan kunnen jullie een beetje meegenieten van al onze belevenissen.

  • 20 Maart 2018 - 12:46

    Joop:

    Ha Janny,

    Je hebt een mooie, leerzame periode afgesloten en veel nieuwe ervaringen opgedaan.
    Het was fijn om je via dit blog te kunnen volgen.

    Goede reis voor straks en maak er een mooie (rond)reis van met Henk.
    Benieuwd naar jullie reisverslag daarna.

    Geniet er van!

    Hartelijke groet,

    Ina en Joop.

  • 21 Maart 2018 - 19:33

    ConnyK:

    Hoi Janny,

    wat heb jij een goede tijd daar gehad. Heel bijzonder.
    En hier vliegt de tijd ook hoor.
    Fijn dat jullie rondreis toch doorgaat, anders dan je eerst dacht, maar toch.
    Ga er maar lekker van genieten.
    Groeten aan Henk en veel plezier.

    Liefs Conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janny

Vanaf 26 januari ga ik acht weken vrijwilligerswerk doen op scholen in de townships van Phalaborwa in Zuid-Afrika. Ik heb er veel zin in en hoop, dat ik iets kan betekenen voor de kinderen aldaar. Wat het allemaal precies inhoudt zal ik daar gaan ervaren.

Actief sinds 13 Jan. 2018
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 7613

Voorgaande reizen:

26 Januari 2018 - 23 Maart 2018

Zuid-Afrika

Landen bezocht: