31 januari - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Janny Kloosterziel - WaarBenJij.nu 31 januari - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Janny Kloosterziel - WaarBenJij.nu

31 januari

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg Janny

31 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Het wordt de hoogste tijd dat ik weer wat ga schrijven. Gisteren had ik een rustdag. Ik ben thuis gebleven, want er was weinig voor mij te doen op de scholen. Ze gingen naar een special need school voor individuele therapie en naar de middelbare school om sportlessen te geven. Dus ik ben de hele dag thuis gebleven en lekker gelezen en op adem komen.
Vandaag wel weer mee geweest. Eerst naar de ene special need school voor sportles en daarna naar een andere voor individuele begeleiding.
Om 10.00 uur kwamen we aan op de basisschool. De kinderen hadden net pauze. Je bent als blanke een bijzonderheid. In een mum van tijd haalden we 100 kinderen om ons heen staan. Ik voelde mij als de pot met honing waar de bijen op afkomen. De kinderen die het dichtst bij mij stonden, deden niets anders dan aan mijn armen en haar te voelen. Wij konden geen kant op. Gelukkig ging om half elf de bel, nou ja bel, het is meer een sirene. Gelukkig hadden we even rust. Anne en Cyntia gingen sportlessen geven en ik ging mij weer "verdiepen" in het abc. In het Learning support centre vond ik een boekje met de letters van het abc met plaatjes. Ik heb 2 groepjes achter elkaar gedaan. Je hebt wel het gevoel dat je tegen een muur praat, want ze verstaan geen woord Engels. Het zijn allemaal 6/7 jarigen en horen voor het eerst Engels.
Het was erg warm vandaag. Om 11.00 uur vanmorgen was het al 35 graden. Het zou 37 graden worden. Halverwege de middag begon het te waaien en te regenen. Dat gaf iets verkoeling.
Het was weer een bijzondere dag. Ik geniet wel.

  • 31 Januari 2018 - 20:41

    Diane:

    Leuk weer wat te lezen van je!
    Wel bijzonder om te mogen doen met die kleine kindjes.
    Morgen nog een dagje en dan weekend!
    Fijne avond nog succes nog morgen.
    De eerste week met indrukken zit er dan alweer op.

  • 31 Januari 2018 - 22:09

    Marlies:

    Wat een belevenis. En alweer bijna een week op pad. Wat een indrukken. Erg leuk om zo mee te kunnen leven. Schitterend hoe die kids op jullie blanke mensen reageren, al zal het wel wat jammer zijn dat je elkaar niet kunt verstaan. Maar ik ben benieuwd naar het vervolg. Succes!!

  • 31 Januari 2018 - 22:34

    Karin:

    Te gek, mam...om zo mee te lezen! Het zal wel flink wennen zijn, neem de tijd ervoor en geniet ervan! Liefs

  • 31 Januari 2018 - 22:38

    Anita:

    Wat fijn dat je aan het genieten bent, mam! En wat een fanatieke blogger blijk je te zijn. Gezellig al die verhalen van je en wat een indrukken en ervaringen doe je op. Kwa weer kan ik wel een beetje jaloers zijn, wij hebben net nog een hagelbui gehad.
    Tot de volgende vlog! X

  • 31 Januari 2018 - 22:43

    Pieter:

    Dag juf janny,

    leuk om je reisblog te lezen. Het lijkt me een hele uitdaging om les te geven aan kleine kinderen die geen woord van je verstaan. Het enthouisasme straalt er vanaf, dus geniet ervan.

    groetjes, je schoonzoon

  • 05 Februari 2018 - 09:45

    Annet:

    Hoi Janny,

    Leuk om jouw belevenissen te lezen ! Ik zie je staan daar.. alles in het Engels en je niet verstaan.. Ondeugende koppies.. Maar veel plaatjes gebruiken en glimlachen, dan lukt het vast wel! Geniet daar, veel liefs van ons .

  • 06 Februari 2018 - 21:35

    Joop:

    Ha Janny,

    Net van Henk je blog doorgekregen en alle verslagen gelezen.
    Boeiend en erg interessant!
    Je doet zo wel heel veel nieuwe en unieke ervaringen op. Bovendien heb je er lekker weer bij.
    Blijf genieten en succes met het overbruggen van de taalbarrière.
    We blijven je volgen!

    Hartelijke groet,

    Ina en Joop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janny

Vanaf 26 januari ga ik acht weken vrijwilligerswerk doen op scholen in de townships van Phalaborwa in Zuid-Afrika. Ik heb er veel zin in en hoop, dat ik iets kan betekenen voor de kinderen aldaar. Wat het allemaal precies inhoudt zal ik daar gaan ervaren.

Actief sinds 13 Jan. 2018
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 7643

Voorgaande reizen:

26 Januari 2018 - 23 Maart 2018

Zuid-Afrika

Landen bezocht: